اخذ پاسپورت ترکیه


ترکیه با مساحت ۷۸۳۵۶۲ کیلومتر مربع کشوری کوهستانی و نسبتاً پرباران است. ترکیه با قرار گرفتن در یکی از حسّاس‌ ترین مناطق جهان، دارای موقعیّت جغرافیایی و استراتژیک منحصر بفرد و گذرگاه آسیا و اروپا به‌ شمار می‌آید. کشورهای بسیاری، به ویژه کشور ایران از خاک ترکیه برای ترانزیت کالا و انرژی استفاده می‌کنند.در اوایل دهه ۶۰ میلادی جمعیت ترکیه حدود ۲۲ میلیون نفر بود. در آخرین سر شماری سال ۲۰۱۷ میلادی جمعیت ترکیه ۷۹ میلیون نفر برآیند شده.

از نظر اقتصادی ترکیه در زمره کشورهای صنعتی و پیشرفته نو پا محسوب میگردد. این کشور هفدهمین اقتصاد بزرگ دنیا را دار است. ترکیه یکی از بزرگترین تولید کنند گان محصولات کشاورزی و دارای کشاورزی صنعتی است. دیگر تولیدات ترکیه شامل، ماشین آلات صنعتی، اتومبیل، لوازم خانگی و لوازم الکترونیکی است. ترکیه هفدهمین اقتصاد بزرگ دنیاست.

ترکیه از آب و هوای بسیار خوب و سبز برخوردار است دارای سواحل متعدد و بسیار زیبا، اماکن تاریخی، وشهرهای جالب و دیدنی است که سالانه میزان گروه کثیری توریست از سر تا سر دنیاست.

نظام سیاسی ترکیه بر اساس جمهوری چند حزبی با رعایت استقلال قوای مقننه، مجریه و قضاییه است. در نظام سیاسی ترکیه، قوه قضائیه استقلال کاملی نسبت به قوه­ های مجریه و مقننه دارد، بدان معنی که هیچ سازمان – مقام حکومتی و یا شخصی نمی­تواند در امور قضاوت دخالت نماید. بر اساس قانون جدید در ترکیه تنها یک پارلمان قانون گذاری به نام مجلس ملی وجود دارد که مرکب از ۵۵۰ نماینده می باشد و برای مدت پنج سال انتخاب می شوند. قدرت قانونگذاری بر عهده مجلس ملی میباشد و پارلمان این وظیفه را به نمایندگی از جانب ملت اعمال می نماید و قابل انتقال نمی باشد.

احزاب سیاسی موجود در مجلس ترکیه: حزب عدالت و توسعه (AKP)، حزب خلق جمهوری ‌خواه ترکیه (CHP)، حزب دموکراتیک خلق (HDP)، حزب جنبش ملی گرا (MHP)، حزب خوب (PARTİ İYİ) و حزب سعادت (SAADET PARTİSİ) هستند.

مطابق آیین نامه جدید اطباع خارجی که یکی از گزینه های سرمایه گذاری زیر را انتخاب کنند می توانند تابعیت ترکیه را هم برای خود و هم خانواده خود بدست آورند.

مشاوره رایگان